Motor Honda
HONDA. DŮSTOJNÁ SVÉHO JMÉNA NA VODĚ!
Od roku 2021 záruka 3+2 roky na všechny registrované motocykly Honda!
Zkušenosti se spolehlivostí motorů jsme využili při vývoji závěsných motorů pro lodě a čluny, abychom vám mohli přinést stejnou oceňovanou kvalitu i na vodě.
Několik argumentů a příkladů:
Vyvážený motor
Motor o výkonu 115 k má dva vyvažovací hřídele, které eliminují vnitřní provozní vibrace motoru a zajišťují jeho hladký chod při všech otáčkách.
Plynulá spojka
Tato specifikace zajišťuje plynulý volnoběh, dokud není plyn vyšší než při volnoběhu, a poté se automaticky spojí s vrtulí.
Dvoustupňové sání vzduchu
Většina čtyřtaktních motorů používá dlouhé sací potrubí, které přivádí vzduch do hlavy válců. Systém variabilního sání vzduchu Honda využívá vyrovnávací komoru tlaku se dvěma šoupátky k regulaci množství vzduchu do spalovacího prostoru. Výsledkem je jednoduchá, kompaktní konstrukce, která zlepšuje celkový provoz.
Systém řízení motoru
Systém ECM přijímá signály z 18 různých snímačů , což podporuje okamžité startování, bezproblémový provoz, vynikající výkon a vynikající spotřebu paliva.
Nejvýkonnější nabíjecí cívka
U motorů o výkonu 15/20 k zajišťuje 12ampérová nabíjecí cívka nepřetržité nabíjení akumulátoru, což je v dané kategorii jedinečné.
Největší zdvihový objem
Šampion ve své kategorii motorů 15/20 k s objemem válců 54 cm3.
Největší objem válců mezi motory o výkonu 115 k
Motory o výkonu 115 k mají s objemem 350 cm3 největší objem válců v této výkonové skupině. Díky konstrukci s dlouhým zdvihem je navíc nejvýkonnějším motorem ve své kategorii na světě.
Velký zdvihový objem 200/225 k, V6
Silná, kompaktní konstrukce SOCH s 24 ventily. Vzhledem k tomu, že nemá dlouhý sací otvor, nabízí úzká konstrukce V6 nejlepší výkon a trvanlivost, založené na vynikajícím automobilovém inženýrství Honda.
Nejlehčí čtyřtaktní motor o výkonu 15/20 k
S hmotností 46,5 kg kombinuje efektivní a hladký chod čtyřtaktního motoru s nejnižší hmotností, čímž je ve své kategorii jedinečný.
Nejlehčí čtyřtaktní motor o výkonu 50 k
Nejlehčí čtyřtaktní motor o výkonu 50 k na trhu. Ideální pro čluny, hliníkové rybářské lodě a stále častěji se vyskytuje na dynamicky se rozvíjejícím trhu motorových rybářských člunů.
Nelineární odpružení
Patentovaná neprůchozí gumová pouzdra zajišťují bezproblémový provoz při všech rychlostech.
Osazená konstrukce klikového hřídele
Tím je hlava válce umístěna přímo na vrcholu "křížové" osy, což snižuje vibrace, zvyšuje výkon a řídí charakteristiku motoru. Vydává při změně směru, protože minimalizuje kavitaci kolem vrtulových listů.
Torsní tlumič
Někdy se nazývá setrvačník a je umístěn vedle výchozího bodu hlavy válců. Tato konstrukce snižuje těžiště a zlepšuje tak ovladatelnost a kontrolu nad trupem.
Dvojitý výfuk
Výfukové cesty konkurentů vedou uprostřed olejové nádrže a ohřívají olej. Dvojitý výfuk Honda obklopuje olejovou nádrž, čímž snižuje zahřívání a zvyšuje účinnost a výkon motoru.
90ampérová nabíjecí cívka
Ověřená nabíjecí cívka s řemenovým pohonem, která snižuje zahřívání motoru a poskytuje větší kapacitu nabíjení akumulátoru.
Dvojitý horní vačkový hřídel (DOHC)
Silná, kompaktní 24ventilové konstrukce se dvěma horními vačkovými hřídeli, s více vystupujícími ventily, které tlačí do motorového prostoru více vzduchu a zajišťují tak vyšší výkon. Konstrukce vačkového hřídele zajišťuje snadnou přístupnost a ovladatelnost vahadla. Nejsou potřeba žádné podložky ani vícenásobné odstraňování problémů.
Indikátor plného spalování
Tento regulátor využívá kyslíkový senzor a systém indikátoru motoru pro automatickou regulaci Přizpůsobení směsi vzduchu a paliva otáčkám a zatížení - maximalizace výkonu v celém rozsahu otáček, což nám umožňuje dosáhnout o 20 % nižší spotřeby paliva při klouzavém letu mezi 2000 a 4500 ot.
Třícestný chladicí systém
3 různé chladicí systémy udržují hlavu válců chladnější, což zajišťuje dlouhou životnost.
VTEC
Střídavě časovaný elektronický systém časování ventilů zajišťuje nejlepší výkon při všech otáčkách motoru - při nízkých otáčkách motoru ovládá sací ventily pomocí "měkkých vaček", při 4500 ot/min kombinuje výkonnou výstupní "vačku" s vysokými otáčkami.
4stupňová povrchová ochrana
Pro ochranu motoru před korozí jsou víko a prvky všech motorů Honda buď z nerezové oceli, nebo ze speciálně upraveného materiálu "Draco". Všechny elektrické spoje jsou utěsněny, aby byly chráněny před únikem vody, a snadno použitelný otvor pro proplachování sladkou vodou umožňuje vyplachování slané vody z vnitřku motoru. Společnost Honda věnuje zvláštní pozornost ochraně motoru před korozí, čímž chrání i vnější část motoru. Všechny motory Honda jsou patentovány, dvojitě zajištěny a lakovány v několika vrstvách. Čtyřtaktní lodní motory distribuujeme v Americe již 40 let; jako lídr na trhu čtyřtaktních technologií.
Zatímco u dvoutaktních motorů je k ochraně nejdůležitějších částí zapotřebí benzínu nebo vzduchu s tenkou vrstvou oleje, uvnitř našich čtyřtaktních motorů se pod tlakem vytváří vrstva oleje na všech částech. Díry ve válcích a pístech dvoutaktních motorů urychlují opotřebení pístů a válců. Protože ve válcích a pístech čtyřtaktních motorů nejsou žádné sací ani výfukové otvory, lze je provozovat s většími tolerancemi, a tím prodloužit jejich životnost.
Snadná údržba
S přívěsnými motory Honda se velmi snadno manipuluje. Díky své čtyřtaktní konstrukci chlazené filtrem a závitem vyžadují závěsné motory Honda méně údržby a oprav než jejich dvoutaktní protějšky. Každý lodní motor Honda je navržen tak, aby se snadno používal a vyhovoval potřebám každého majitele. Například kontrola hladiny oleje a jeho výměna se provádí stejně jako v automobilu. Každoroční výměna oleje a promazání klíčových součástí chrání motor po celý rok.
- Méně náročná údržba než u dvoutaktních motorů
- Pohodlná výměna oleje
- Šroubovací filtr
- Výměna oleje pouze při roční výměně oleje.li>Mazání pouze při roční údržbě
Aktuální tabulka s popisem typu, na vybavení motorů a jejich označení: