Nafukovací člun
V posledních letech výrobci nafukovacích člunů explozivně rozšířili svůj sortiment. V dnešní době může být problémem nejen výběr mezi mnoha výrobci, ale také rozmanitost výrobků z různých materiálů, provedení a funkcí. Chápeme, pokud se v této kavalkádě člunů někdy cítíte ztraceni. Ale nebojte se! Popisy v dolní části stránky jsou tu jen proto, aby vám pomohly se zorientovat a najít v této pestré nabídce ten nejvhodnější člun právě pro vás.
Materiály:
Materiál většiny nafukovacích člunů je PVC. Pokud výrobce uvádí i záhadné názvy materiálů "gumy", ze které je výrobek vyroben, je materiálem člunů zvaných dinghies polyvinylchlorid, také PVC, za běžnou cenu (cca 800 - 1300 HUF/cm). V některých případech se do materiálu člunů přidává trochu gumy, ale to jsou obvykle čluny pro speciální účely. PVC je pro tento účel samozřejmě velmi vhodné. Na kvalitu má vliv tloušťka materiálu a počet vrstev kladených na sebe, stejně jako kvalita lepidla. Měli byste vědět, že všechny materiály používané pro nafukovací čluny na celém světě, bez ohledu na hlavní značku, vyrábí pouze 4-5 velkých čínských a korejských společností a poté je dodávají do továren v Číně nebo Koreji, kde se čluny stříhají a lepí, a poté hotové výrobky putují do skladů známých výrobců po celém světě. Existuje jen velmi málo evropských nebo amerických výrobců, kteří si mohou dovolit luxus výroby v lůně. Však se také vyrábí z "nakoupeného materiálu". Samozřejmě, že lodě z PVC nejsou špatné, slouží svým majitelům bezpečně mnoho let, také se to nevyplatí. Nedbejte ani tak na název značky, ale na kvalitu výrobku.
Obecná tloušťka materiálu: 0,75 - 1,2 mm
Jinou kategorii představují pevné gumové čluny z Hypalonu (neoprenu). Hypalon byl vynalezen společností DuPont. Tento materiál není ve skutečnosti nic jiného než syntetický kaučuk. Přestože mateřská společnost ukončila výrobu v roce 2010, získání licence znamená, že výroba bude pokračovat v Japonsku, čímž je zajištěna budoucnost člunů z Hypalonu. Hypalon má mnoho skvělých vlastností, například neuvěřitelnou odolnost vůči většině chemických tónů, teplu a oleji. Nemůže vyhořet, neztrácí barvu a je odolný vůči všem povětrnostním podmínkám. Jeho nevýhodou je, že je poměrně drahý, a proto jsou pro splnění požadavků zapotřebí sofistikovanější lodě. Nejznámější značkou Hypalonu je ORCA.
Všeobecná tloušťka materiálu: 0,9 - 1,2 mm
_x000D_
Pokud si nejste jisti, z jakého materiálu je loď vyrobena, neříkejte to prodejci, pokud očekáváte něco podezřelého. Můžete se o tom přesvědčit pohledem za odšroubovaný ventil. Zkontrolujte vnitřní strany materiálů! Hypalon je vždy černý nebo velmi tmavě šedý. Obě poloviny PVC mají stejnou barvu. Pokud to nepomůže, seškrábněte povrch materiálu velmi pečlivě. Pokud se z něj dá snadno odřít prach, pak je to Hypalon, pokud se jen silně poškrábe, pak PVC.
_x000D_
Pomůže vám výklad typu podlahové desky člunů:
_x000D_
_x000D_
ROLL-UP nebo lamelová podlaha: laminátová, rolovací podlahová krytina. Výhodou je, že loď lze složit, aniž by bylo nutné odstranit podlahový panel, ale neposkytuje větší stabilitu a také zvětšuje délku lodi. Zabírá málo místa a snadno se montuje. Jednoduché čluny, krmné podlahy člunů.
_x000D_
ALU: odnímatelné hliníkové podlahové panely: Velmi praktické, protože panely lze jednotlivě rozebrat, takže je lze snadno skladovat a přepravovat i na velkých lodích. Protože jsou desky volné, lze je při sklápění použít až do délky 5-6 metrů, což umožňuje sklápěcí pohyb lodí. Další výhodou je samotný hliník: Je lehký a odolný vůči korozi. Nejoblíbenější pod
_x000D_
Laminované desky: Mají stejné vlastnosti jako podlaha, ale materiálem je lisovaná dřevěná deska potažená plastem. Je levnější než hliník, ale v případě poškození může přitékající voda materiál poškodit
._x000D_
Vzduchová podlaha: nafukovací podlaha: I když si myslíte, že se podlaha plážových člunů změnila, je to jedno z nejlepších řešení. Skládá se ze dvou vrstev spojených miliony silnějších vláken. Nafoukaný vzduch tyto dvě vrstvy roztáhne od sebe a vytvoří tak neuvěřitelně tvrdou a zároveň pružnou podlahu. Absorbuje pohyb lodi a vede ji nejjemněji, ale poskytuje dokonalý pojezdový povrch. Nelze ji vyjmout z kufru, takže ji lze přepravovat společně. Loď je integrovaná. Lze ji vrtat, lepit, montovat s konzolí řízení, sedadlem řidiče. Podlaha velkých nafukovacích člunů.