Kérdésed van? Fordulj hozzánk bizalommal!

Információk     ÜzletekSzolgáltatások  Elérhetőség 

Vláda

Výběr správného mechanického systému řízení

Kompatibilita čísel dílů mezi náboji řízení a lanem hlavy řízení:

Pro1740-převodovku Bovden řady s číslem výrobku se doporučuje 1737 hlava řízení.
Výrobce 1730< /strong> - . pro řadu Bovden s číslem položky 1723 je doporučen náboj řízení.

Doporučení a upozornění pro výběr mechanických systémů řízení

Výběr správného systému řízení je důležitým faktorem pro bezpečnost a funkčnost vaší lodi. Na správnou volbu systému řízení má vliv výkon motoru, typ trupu a rychlost lodi.
Zatížení systému řízení roste úměrně s rychlostí lodi a výkonem motoru ; točivý moment generovaný vrtulí výkonných přívěsných motorů ztěžuje řízení.
Vodou rozmělněná konstrukce trupu velkých plavidel a palubních motorů může vyvíjet velký tlak na kormidlo: v takových případech není mechanický systém řízení vhodný, doporučujeme místo něj hydraulický systém řízení Ultraflex.
Před nákupem se vždy zeptejte na názor našeho kolegy, odborného poradce.


V takových případech není systém řízení vhodný, doporučujeme místo něj hydraulický systém řízení Ultraflex.


Výhody konstrukce planetových převodů
Mechanické náboje řízení Ultraflex T71FC, T73NRFC, stejně jako verze s dvojitým lankem a sklápěcí řízení Verze kol jsou všechny planetové a byly vyrobeny s ozubenou konstrukcí. Tři pomocné převody se otáčejí kolem vlastní osy a současně otáčejí osou centrální tyče řízení. To umožňuje rozložit a vyvážit zatížení systému díky tříbodovému otáčení středové osy. Výhodou této speciální konstrukce je prodloužení životnosti systému, zvýšení účinnosti a snížení vůle motoru na každém planetovém převodu.

Srovnávací test účinnosti


Konfigurace testu:
3 uzly 90°; se zatížením 1000 N
Poznámka:Pro získání vzorových dat byl motor testován při 500 otáčkách

.


Důležitost zvýšení bezpečnosti nevratného systému řízení
Systém řízení lodi je mechanismus, který určuje Pokud řidič z nějakého důvodu nedrží volant, může dojít k nebezpečné situaci v důsledku náhlé změny směru lodi vlivem vnějších sil (vlny, víry atd.) nebo vnitřních sil, jako je směr otáčení lodního šroubu. Díky svému točivému momentu,
točivý moment motoru obvykle vyvíjí tlak na řídicí systém, který musí řidič neustále vyrovnávat, a to i když loď jede přímo. Dodatečné úsilí řidiče o udržení přímého směru může vést k únavě. Tlak na řídicí systém již není problémem.
Speciální patentované zařízení umožňuje zablokovat hřídel řízení, dokud s ní řidič neotočí, čímž udržuje směr jízdy lodi a neutralizuje protitlak na volant.
Tento mechanismus se aktivuje, když se řidič nedotýká volantu, a automaticky se vypne, jakmile řidič začne otáčet lodí, aby změnil její směr.

Mechanismus umožňuje bezpečnější a jednodušší řízení lodi.


Použití a péče
Řídítka musí být namontována tak, aby nedocházelo k jejich nadměrnému a/nebo silnému ohýbání. To nám umožňuje zajistit, aby řidič mohl loď plynule řídit při všech rychlostech, což pomáhá omezit nedostatečné a zbytečné vůle v systému.
Roztržení způsobené vlhkostí může ovlivnit účinnost manévrování a v nejhorším případě může způsobit selhání systému. Motor vytváříPodle pokynů provozovatele je třeba pravidelně čistit a mazat koncové spoje volantu a držáku lanka motoru. Tímto jednoduchým úkonem lze zabránit opotřebení a korozi systému.
Pec je třeba pravidelně kontrolovat. V případě ztvrdnutí, viditelných řezů na povrchu nebo poškození jiných součástí je nutné lanko bowdenu okamžitě vyměnit.
Před zazimováním a uskladněním lodi doporučujeme odstranit koncové spoje bowdenu na straně nad motorem Clean a řádně je vyčistit.


Výběr správného systému řízení a délky Bowdenu
. .
PODROBNOSTI výkon motoru ŘÍDICÍ SYSTÉM
Outboard
až 40 kW (55 k) TM48 - T67
Délky lodí
OUTBOARD
do 30' (9 m) T85 - T71FC - T81FC
T73NRFC - T83NRFC
T86 - T88NR
T96 - T98NR
Dvojité otáčení bowdenu
Kormidelní systém
/td>
Vnitřní motor
do 35' (10,5 m) T71FC - T81FC
T73NRFC - T83NRFC
T86 - T88NR
T96 - T98NR
Dvojitá bowdenová rotace
Systém řízení
STERNDRIVE
SERVO

T85 - T71FC - T81FC
T86 - T96
KIkerbovdenové otáčení
Systém řízení

Dvojité bowdenové rotační systémy se doporučují pro plavidla pohybující se rychlostí nad 80 km/h. Postupujte podle pokynů výrobce. Postupujte podle pokynů výrobce.

Poznámka: Motory s pohonem Z bez servopohonu mají velmi vysoký tlak na řízení. Pro tento typ lodí doporučujeme náš hydraulický systém řízení Ultraflex. Pro více informací nás kontaktujte.

Rychlost, konstrukce, výkon, typ a velikost motoru jsou rozhodujícími faktory pro výkon a jízdní vlastnosti lodi. Výše uvedený návod k výběru lze použít pouze jako obecnou informaci.
Jedním z nejdůležitějších faktorů při výběru systému řízení je délka bowdenového lanka. Tyto přibližné délky se mohou lišit v důsledku různých vedení v lodích. Konečný výběr by měl vždy provést kvalifikovaný technik.
Mechanické systémy řízení Ultraflex nelze použít na lodích, jejichž výkon motoru přesahuje maximální povolený výkon v koňských silách.

Jak měřit při montáži nového volantu

Sečtěte délky A + B + C a odečtěte 10 cm tolikrát, kolikrát je ohyb 90°.
Při instalaci přes motorizovaný výklopný potrubní pás připočtěte k výše uvedeným délkám pro výpočet 30,5 cm.

. po zaokrouhlení
Sestava naklápěcí trubky motoru - obrázek 1
Příklad (rozměry v cm):
A (50) + B (250) + C (80) = 380 - 20 dva 90° ohyby = 360 + 30,5
390,5 cm : 30,5 = 12,8 stopy; po zaokrouhlení 13 stop
Podpěra nebo vodotěsná instalace - obrázek 2-3
Příklad (rozměry v cm):
A (50) + B ( 250 ) + C (80) = 380 - 20 dva 90° ohyby = 360
360 cm : 30,5 = 11,8 stopy; 12 stop

Jak měřit při výměně volantu:
Délka:Vzdálenost "D" + 56 cm
Pro získání míry ve stopách vydělte délku 30,5 a zaokrouhlete na celé číslo nahoru.
Například: D= 305 cm + 56 cm= 361 : 30,5 = 11'8". zaokrouhleno na 12 stop
  • produkty
  • .
    Vyměnitelný bowdenův kabelULTRAFLEX
    e>
    Vláda Vyžadován adaptér
    Ultraflex P14 - P15 Ne
    T67 Ultraflex
    C230/C231 Morse®
    Compac - T® Teleflex®
    805 TX®
    Ne*


    T85 - T71FC - T72FC -
    T73NRFC - T74NRFC -
    T81FC - T83NR FC - Ultraflex -
    Safe - TQC® - NFB Safe
    TII®/NFB 4.2® - Teleflex® - D290 Morse®
    Ne
    T71 - T72 - T73NR -
    T74NR - T81 - T83NR
    Ultraflex (netěsněný)
    K66- 38432Q






     

    T71 - T72 - T73NR -
    T74NR - T81- T83NR
    Ultraflex
    ( nezapečetěné)
    Ne
    T85 - T71FC - T72FC -
    - T74NRFC -
    T81FC - T83NRFC
    Ultraflex
    K46- 35679L
    Safe - T® - Big-T® -
    Teleflex®
    Ne
    806 TX® K54 - 37811D
    < /td>
    TM86

    Poznámka: NELZE použít s dvojitým jádrem
    G86 - G88NR - G96 -
    G98NR
    Ultraflex
    Ne
    *) Poznámka: Pro řízení C230/C231 Morse® a Compac - T® Teleflex®K55 - 37816 I-Adaptér
    nutný při použití volantu M58 Ultraflex vyrobeného po lednu 1995.

    PŘÍSLUŠENSTVÍ BOVDEN
    S39- 31916 F
    Upevňovací jednotka z hliníku a nerezové oceli
    S40.span> - 31917 G
    Upevnění zpětného zrcátka, odolné proti korozi
    S55 - 34744 A
    90° podpěra řídítek, odolná proti korozi
    S61- 36191 S
    Upevňovací jednotka, ocelová s povrchovou úpravou nerezavějící barvou
    S62- 38830 H
    Stejné provedení jako S61, menší rozměry

    S39T - 53930 J - Pouzdro pouze pro S39
    S40T - 53935 O - Pouzdro pouze pro S40

    Pro následující bovdenové kabely jsou k dispozici pouzdra z nerezové oceli: S39SS - 41551













    KOMPLETNÍ SOUPRAVY
    A50- 31473 Q
    Připojovací sada pro motory Yamaha
    A73SS- 41255 T
    Nerezové rameno rumpálu pro některé motory Mercury.br />A74SS - 41256 V
    Nerezové ocelové rameno táhla pro některé motory Johnson®, Evinrude® a OMC®.br />A75 - 34459 X clevis< br />
    Upozornění:Páky na řídítka A73 a A74 lze použít pouze pro mechanické systémy řízení.


    DOPLŇKOVÝ VÝBĚROVÝ ŘÁD
    .
    INSTALACE BOVDEN PODPOROVÁN
    + sada portů Bovden
    INSTALOVAT BOVDEN PODPOROVÁN
    + Bovden port set
    S zachycovací jednotkouS39 nebo S61 nebo S62 + A75 C-rukojeť s pákou A73 nebo A74
    B se zrcátkem S40 + A75 D 90° kormidlo s podpěrou S55 nebo A75
    "